Menu

اتصال برج میلاد به شبکه مترو

ایستگاه مترو برج میلاد به عنوان عمیق ترین ایستگاه مترو تهران صبح امروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد، ایستگاه برج میلاد با 55 متر عمق، یکی از عمیق ترین ایستگاه‌های متروی پایتخت به حساب می‌آید و با افتتاح این ایستگاه بسیاری از گردشگران و مسافران برج میلاد می توانند بدون خودرو و در سریع ترین زمان ممکن خود را به بالاترین نقطه پایتخت رسانده و تهران از فراز برج میلاد تماشا کنند. ایستگاه مترو برج میلاد در عمق 55 متری زمین واقع شده است و در حال حاضر دسترسی به آن از ورودی مسیر دسترسی به برج و بیمارستان میلاد امکانپذیر خواهد بود. پیروز حناچی شهردار تهران در باز...

به گزارش روابط عمومی برج میلاد، ایستگاه برج میلاد با 55 متر عمق، یکی از عمیق ترین ایستگاه‌های متروی پایتخت به حساب می‌آید و با افتتاح این ایستگاه بسیاری از گردشگران و مسافران برج میلاد می توانند بدون خودرو و در سریع ترین زمان ممکن خود را به بالاترین نقطه پایتخت رسانده و تهران از فراز برج میلاد تماشا کنند.

ایستگاه مترو برج میلاد در عمق 55 متری زمین واقع شده است و در حال حاضر دسترسی به آن از ورودی مسیر دسترسی به برج و بیمارستان میلاد امکانپذیر خواهد بود.

پیروز حناچی شهردار تهران در بازدید و بهره برداری آزمایشی ایستگاه مترو برج میلاد که صبح امروز (دوشنبه 26 آبان ماه) برگزار شد، گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از بهترین خدماتی است که می توان به مردم تهران ارائه کرد تا از فشارهای اقتصادی آنها کاسته شود و کمک به این ناوگان در واقع کمک به مردم است.

وی ادامه داد:  این ایستگاه در کنار برج میلاد و دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان میلاد یکی از پر مراجعه ترین ایستگاه ها خواهد بود که در خط 7 مترو قرار دارد و خوشبختانه با سرعت بالایی عملیات آن انجام شد و امروز به شکل آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

او با بیان این که این ایستگاه یکی از عمیق ترین و پر مراجعه ترین ایستگاه هایی است که در تهران ساخته شده است ادامه داد: شهروندانی که قصد دارند به برج میلاد یا بیمارستان میلاد بیایند با افتتاح این ایستگاه می توانند بدون استفاده از خودروهای شخصی به این جا سفر کنند. این نقطه از شهر با وجود اینکه مراجعان زیادی دارد از نظر دسترسی های ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط خوبی نبود و امیدوارم با افتتاح این ایستگاه این مشکل برطرف شود.

شهردار تهران درباره مشکلات مالی ناوگان حمل و نقل شهری گفت: یکی از مشکلات حوزه حمل و نقل نبود منابع مالی است که باید به شکل حاکمیتی حل شود اوراق مشارکتی که برای سیستم حمل و نقل عمومی تصویب شده است با وجود کمک بانک مرکزی هنوز نتوانسته به نتیجه برسد و به اعتبار تبدیل شود تا بتوانیم از آنها برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کنیم. توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از بهترین خدماتی است که میتوان به مردم تهران داد تا فشارهای شان کمتر شود و کمک به این ناوگان در واقع کمک به مردم است.

به گفته شهردار تهران ساخت هر ایستگاه مترو حدود 270 میلیارد تومان هزینه بر است، در حالیکه این رقم در ده سال گذشته 19 برابر کمتر بوده است .

شهردار تهران ادامه داد: در شرایط غیر کرونایی روزانه 4 میلیون سفر در ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود و این تعداد اهمیت توسعه آن در شهر را نشان می دهد و انتظار این است که حاکمیت کمک های لازم را در این زمینه انجام دهد.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد، ایستگاه برج میلاد علاوه بر 22 رشته پله برقی و 6 دستگاه آسانسور، از سیستم‌های تهویه‌ای و مخابراتی، اعلام و اطفای حریق و تجهیزات نظارت تصویری برخوردار است.

خط 7 مترو پایتخت 22 ایستگاه دارد که نیمی از آن‌ها تاکنون راه اندازی شده است و بقیه هم امسال و سال آینده افتتاح خواهد شد.

گزارشگر : milad-author